قوانین بازگشت کالای شیکماشین
همه سفارشهای شما از شیکماشین ضمانت هفت روزه بازگشت دارند. شما میتوانید کالاهای خریداریشده از شیکماشین را طبق رویههای بازگشت کالا به علتهایی مثل ایراد فنی یا ظاهری و مغایرت محصول، مرجوع کنید.
انصراف از خرید کالا:
در صورتی که پیش از ارسال کالا، از خرید خود منصرف شدهاید، میتوانید با واحد امور مشتریان شیکماشین تماس بگیرید تا همکاران ما نسبت به لغو سفارش، اقدام نمایند؛ اما چنانچه کالا تحویل شده باشد، حداکثر تا هفت روز پس از دریافت کالا (درصورت باز نکردن بسته) میتوانید سفارش خود را مرجوع نمایید. لازم به ذکر است هزینه بازگرداندن بسته در این حالت بر عهده مشتری است.
در صورت خارج کردن محصول از شکل و ظاهر اولیه، شیکماشین مسئولیتی در قبال عودت محصول نخواهد داشت. همچنین، اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. دقت داشته باشید اگر درخواست انصراف، پس از ارسال کالا صورت گرفته باشد، هزینه ارسال از مبـلـغ بازپرداخت، کسر خواهد گردید.
ایراد فنی:
کالای دارای ایراد فنی یا ظاهری در صورت تایید ایراد از سوی کارشناس فنی شیکماشین، تا هفت روز بعد از تحویل به مشتری قابلبازگشت هستند. بهعنوان مثال اگر یک کالای برقی روشن نشود، این ایراد، فنی محسوب میشود. بهطور کلی ایراد فنی شامل مشکلاتی است که در قطعات یا اقلام همراه کالا وجود داشته و امکان استفاده از آن را مختل میکند.
تبصره: کالاهایی که به دلیل عدم استفاده صحیح کاربر آسیب (ظاهری یا فنی) میبینند، شامل رویههای مرجوعی شیکماشین نمیشوند. همچنین در مورد کالاهای برقی هرگونه نوسانات برقی که منجر به آسیب به دستگاه شود شامل پوشش گارانتی هفت روزه نمی شود.
ایراد ظاهری:
برای گزارش ایراد ظاهری کالای خریداریشده، حتما باید تا ۲۴ساعت پس از دریافت کالا اقدام کنید و پس از این بازه، امکان ارسال درخواست مرجوعی وجود ندارد. ایراد ظاهری میتواند شامل مشکلاتی مثل خط و خش، شکستگی و … باشد.
تبصره: کالاهایی که به دلیل عدم استفاده صحیح کاربر آسیب (ظاهری یا فنی) میبینند، شامل رویههای مرجوعی شیکماشین نمیشوند.
مغایرت:
مرجوع کردن کالا به علت مغایرت، در صورتی امکانپذیر است که کالا از نظر مشخصات فیزیکی یا فنی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد. به این معنا که کالای خریداریشده مشخصاتی متفاوت با اطلاعات درجشده در جدول مشخصات شیکماشین داشته باشد یا اقلامی را که در جدول مشخصات به عنوان اقلام همراه ذکر شده، به همراه نداشته باشد.
مغایرت کالاهای سنگین:
در مورد کالاهای سنگین، اگر مغایرت به گونهای باشد که بدون باز کردن پلمپ، قابلتشخیص باشد، بستهبندی کالا نباید باز شود. در صورت مشاهده ایراد، با تاییدیه گارانتی، توسط شیکماشین مرجوع میشود. (در صورت باز شدن توسط مشتری امکان مرجوعی وجود ندارد)
برای درخواست مرجوعی کالاها توجه داشته باشید:
* کالا باید در شرایط اولیه باشد و لیبل روی کالا حفظ شده باشد.
* برای بازگشت کالاها، قرار گرفتن کالا در جعبه و بستهبندی اصلی خود الزامی است.
* در صورتی که کالا دارای گارانتی باشد، کارت گارانتی، لیبل گارانتی – در مواردی که بهجای کارت لیبل دارند-و اقلام همراه کالا باید به همراه کالای اصلی برگردانده شوند.
* کالاهای برقی برای تایید تعویض سلیقه ای و همینطور ایراد ظاهری باید نهایتا طی ۲۴ساعت اعلام شوند.
* کالاهایی که به دلیل عدم استفاده صحیح کاربر آسیب (ظاهری یا فنی) میبینند، شامل رویههای مرجوعی شیکماشین نمیشوند.
* کالاهای دسته کف پوش و روکش تنها در صورتی قابلیت مرجوعی سلیقهای دارند که بدون بو، لکه و یا پارگی به شیکماشین تحویل داده شوند.
* ایراد فنی یا ظاهری کالاهایی که نیاز به نصاب گارانتی دارند، حتما باید توسط نصاب در سربرگ گارانتی ثبت و مستندات به تیم پشتیبانی شیکماشین ارائه شود.